Proszę czekać
Proszę czekać

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies do przechowywania informacji na Twoim komputerze. Są one wykorzystywane w celu zapewnienia poprawnego działania serwisu. W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień dot. przechowywania plików cookies w Twojej przeglądarce. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na przechowywanie plików cookies na Twoim komputerze.

Ośrodek Wspierania Dziecka i Rodziny w Inowrocławiu jest jednostką organizacyjną powiatu inowrocławskiego. W strukturze ośrodka funkcjonuje siedem placówek opiekuńczo- wychowawczych typu socjalizacyjnego, dla których ośrodek jest centrum organizacyjno-administracyjno-ekonomicznym.

Ośrodek Wspierania to siedem małych, nowoczesnych domów dla dzieci - każdy dla 14 wychowanków. Pięć z nich to nowe domy budowane z przeznaczeniem na funkcjonowanie domów dla dzieci, osób niepełnosprawnych, dwa mieszczą się  w wyremontowanych i przystosowanych do potrzeb dzieci budynkach. Po reorganizacji opiekujemy się trochę więcej niż setką dzieci i młodzieży trwale i czasowo pozbawionych opieki rodziny. Wśród tej liczby jest kilkoro osób niepełnosprawnych intelektualnie jak również ruchowo oraz kilkanaście dzieci zagrożonych niedostosowaniem społecznym czy demoralizacją - przebywające w MOW-ach i MOS-ach. W ciągu roku około 30-50% dzieci odchodzi z placówki i są przyjmowani nowi wychowankowie, mało jest takich sytuacji, że dzieci długo, aż do usamodzielnienia pozostają pod naszą opieką. Przyjęty przez naszych specjalistów sposób pracy z rodzinami naszych dzieci pozwala wypracować w części rodzinnych domów wychowanków warunki umożliwiające ich powrót do domu. W ostatnich latach wracających do domu rodzinnego wychowanków było prawie 30% z ogólnej liczby opuszczających placówki. W domach z dziećmi pracują odpowiednio wykwalifikowani psycholodzy, pedagodzy i wychowawcy. W placówkach przebywają dzieci tylko z powiatu inowrocławskiego. We wszystkich placówkach  ośrodka realizowany jest projekt zagospodarowania czasu wolnego wychowanków, w ramach którego wychowawcy realizują własne pomysły na zajęcia z podopiecznymi.      

Praca opiekuńczo - wychowawcza zawsze w początkowym okresie pobytu dziecka w placówce jest nastawiona na działania w kierunku powrotu wychowanka do domu rodzinnego, jeśli bez sukcesu - podejmujemy próbę znalezienia innego środowiska rodzinnego dla dziecka. Jeśli w dalszym ciągu nie osiągamy rezultatu to  przygotowujemy wychowanka do usamodzielnienia, starając się wyposażyć go w umiejętności potrzebne w dorosłym życiu. W tym celu we wszystkich placówkach realizowany jest program edukacji do samodzielności. Zakłada on uczestnictwo wychowanków w pracach porządkowych w domu i w obejściu, nauki przygotowywania podstawowych dań, umiejętności załatwiania spraw urzędowych.
Prace wychowawczą w placówkach wspiera dyrektor oraz  główny specjalista - kierownik ds. merytorycznych.

LpNazwaOpisTypRozmiarData
LpNazwaOpisTypRozmiarData