Klauzula informacyjna na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 RODO
W celu wypełnienia obowiązku wynikającego z art. 13 ust. 1 i ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (dalej RODO) informuję, że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Ośrodek Wspierania Dziecka i Rodziny, Poznańska 133a, 88-100 Inowrocław. Kontakt jest możliwy za pomocą telefonu: 52 353 08 03, e-mail: sekretariat@owdir.pl.
- Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych (IOD) - e-mail: iod@zanex.net.pl.
- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze na podstawie ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej oraz ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej. W zakresie nie uregulowanym przepisami prawa Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO – tj. na podstawie Pani/Pana zgody.
- Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane również przez podmioty, z którymi Administrator zawarł umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, w szczególności w zakresie obsługi informatycznej, prawnej, bhp, ochrony osób i mienia lub ochrony danych osobowych, a także przez podmioty, którym Administrator udostępnia dane osobowe na podstawie przepisów prawa, w szczególności organom ścigania, organom kontrolnym, organom podatkowym, organom systemu ubezpieczeń społecznych i Narodowemu Funduszowi Zdrowia.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej.
- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane do czasu osiągnięcia celu, w jakim je pozyskano, a po tym czasie przez okres oraz w zakresie wymaganym przez przepisy powszechnie obowiązującego prawa, w tym rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. Nr 14, poz. 67 z późn. zm.). Szczegółowe informacje na temat czasu przetwarzania danych osobowych można uzyskać kontaktując się z administratorem.
- W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo:
- dostępu do treści danych osobowych oraz ich sprostowania,
- żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO,
- do usunięcia danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 17 ust. 3 RODO,
- wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO), ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, fax. 22 531 03 01 – w przypadku, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych następuje z naruszeniem przepisów RODO.
- Nie przysługuje Pani/Panu prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c oraz a RODO.
- W sytuacji gdy przesłankę przetwarzania danych osobowych stanowi przepis prawa i przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze – podanie danych jest obowiązkowe. W zakresie danych, które przetwarzane są na podstawie zgody – podanie danych jest dobrowolne.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji, w tym
Lp | Nazwa | Opis | Typ | Rozmiar | Data |